2012. április 17., kedd

A kezdet

Hol is kezdjem?
...így vágok bele mindenféle étek elkészítésébe, mert szerintem a legalapvetőbb dolog egy ennivaló megalkotásában: a sorrend.
Gondolkoztam, hogy melyik gasztronómia élményemet tárjam elétek, a legutóbbit vagy egyből vmi nagyon ütőssel kezdjek, olyannal, ami eddig mindenféle szempontból 10/10-esre értékeltem. Mivel a 'sorrenddel' kezdtem a friss blogomat, így arról fogok most beszélni nektek, még várat magára a gigalájk étterem látogatásom :)
A sorrendet minden ételnél másképp használom, pl szendvics készítésnél kínosan ügyelek arra, hogy az én nagy-nagy kedvencemet, a PARADICSOMot, mindig a -kifli-zsemle-ciabatta-és különböző alfajai az üres pékáruknak- a keresztbevágást követően mindig az aljára helyezem (nálam egy szendvicsből nem hiányozhat ez a remek lédús,piros zöldség, de ha vmilyen majonézes salátát csinálok,akkor az megy az aljára:)) Utálom,amikor a felvágott vagy sajt tetején csücsül a pari, mert nem tudja átitatni a kenyérféle üregecskéit. :) Ezt követően annyi zöldséget -persze nem eszeveszett módon- teszek bele,amennyit csak lehet,aztán a finom sajt, majd a majonéz, vagy tejfölös szósz, mustár kerül a szendó tetejébe. Általában úgy készítek el bármilyen finomságot,ami épp otthon van :) Pl múltkor is feldobtam a sima angolszalonnás (nagyon vékonyan szelt!) melegszendómat, hogy almaszeleteket raktam rá! Mennyei volt! (Legjobb ehhez a savanykás ízű alma) De amitől mindig túlárad bennem a mennyei mannához közeli érzés az az, amikor a kertből szedem hozzá a friss alapanyagokat,vagy nagyon frissen szerzem be a hozzávalókat! Megörökítettem szépséges és finomságos baguettjeimet, amihez a paradicsomot a kertből szedtem le közvetlen a fogyasztás előtt:) 

Friss paradicsomos,rukkolás bruschetta
Hozzávalók: kis baguett (félbevágva), brindza sajt, friss paradicsom (vagy ha nincs a kertben,akkor datolya paradicsom ill. a "hullámos" felületű pari a legízletesebb hozzá, elég markáns az ízük), fekete olívabogyó (nekem zöld volt otthon,de az is jó), és persze a csodás RUCCOLA:), só, színes bors, olívaolaj.
Elkészítés: A baguetteket kicsit megpirítom a sütőben, és miután kivettem a sütőből,nagyon kicsit hűlni hagyom. Nem jó,ha a brindza nagyon megolvad rajta,sztem más íze lesz a meleg hatására. A krémtúróra a felkockázott (lehet durvára is) paradicsomot ráhelyezem, arra kis olívaolajat csepegtetek, só és a bors is mehet rá. Félbevágom a bogyókat és a parira teszem, majd erre jön a friss ruccola.

Csodás szendvicseket kapunk, amit a legjobb a teraszon elfogyasztani lágy meleg szellő és kellemes társaság kíséretében. :) 
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése